Ses Honorables Virtuts Il·lògiques són en Diego Martínez González, clown i músic, i na Jèssica Ferrer Escandell, poeta i performer. Uneixen música, paraules i objectes amb les seues destreses artístiques i les honorables virtuts il·lògiques que han adquirit al llarg dels anys.
Es troben l’any 2018 a São Paulo, Brasil, i allà comencen a projectar el que es concreta ara, aquí, des del camp d’Eivissa: un espectacle, un concert i un recital a la vegada, i res d’això al mateix temps. Una proposta temptada de qualificar-se musical, que festeja amb l’etiqueta de poètica, que habita els escenaris, i que es considera singular.
Ses Honorables Virtuts Il·lògiques proposa un viatge surrealista escènic i sonor que parteix de la paraula poètica recitada per transportar el públic a un univers irreal i captivant. En aquest cas, es basa en textos del poemari Fissures (Editorial Fonoll, 2023) de Jèssica Ferrer Escandell. Es crea un ambient escènic a partir dels ambients sonors, seqüències musicals que es construeixen per acollir la poesia dita i el joc escènic amb els elements que l’acompanyen. La música és feta in situ, en viu i amb elements palpables, principalment amb instruments no convencionals (piano de joguina, xerrac musical, culleres, arpa de boca, joguines, mini guitarra...) i algun altre de típic (acordió, maraques, clave cubana...), i tots aquests objectes es troben al servei d’un trànsit poètic que passa per diversos estats, arribant, fins i tot, a l’humor.
Es tracta, en definitiva, d’una proposta multidisciplinària, d’arrel multicultural i alhora ultralocal, una travessia que parteix de la música i la paraula i es bressola en el cos, el moviment, l’humor i la relació amb l’espai i els diferents elements. Una experiència, una jornada, un camí: una invitació a bellugar-se.