L’autèntica és una sala d’exhibició, productora i escola professional de teatre i cinema arrelada al barri de Gràcia des de fa més de 20 anys. S’ha consolidat com un espai de referència a Barcelona en l’àmbit de les arts escèniques per a la infància i la joventut, especialment en la programació destinada a la primera infància (0-6 anys). Actualment és l’única sala de la ciutat dedicada exclusivament a programar de manera estable espectacles infantils i familiars per a aquesta franja d’edat, amb més de 300 funcions anuals, una trentena d’espectacles diferents i més de 13.000 espectadors cada any.
La seva línia artística i educativa posa especial atenció en la diversitat, la inclusió i la no-discriminació, promovent valors com el respecte, l’amistat, la convivència i l’acceptació de la diferència des de les primeres etapes de la vida. Amb els anys, L’autèntica s’ha convertit en un espai de referència tant per a les famílies com per a artistes i companyies especialitzades en creació escènica infantil i familiar.
Com a productora, desenvolupa diferents línies de creació pròpia: projectes de teatre documental vinculats al territori i a les noves masculinitats; propostes audiovisuals i immersives per a la primera infància; i creacions site specific. Les seves produccions han superat les 100 funcions en gira durant el 2025.
Com a escola professional, ofereix formació en interpretació teatral i cinematogràfica basada en una metodologia pròpia que combina rigor tècnic, creativitat i impuls de projectes personals. Cada any imparteix 13 cursos professionals i compta amb prop de 170 alumnes. El fet de compartir espai amb la sala permet que l’alumnat pugui mostrar els seus processos creatius i treballs davant de públic real.
L’autèntica manté un fort treball en xarxa tant a nivell local com estatal i internacional. Forma part d’ADETCA des del 2011 i de la Red de Teatros Alternativos des del 2018. Dins d’aquests espais participa respectivament en la Comissió de Teatre Infantil i Familiar i en el projecte Pro+ Hogares Escénicos para la Integración Cultural y Social de la Infancia y la Juventud, impulsant iniciatives vinculades a l’accés a la cultura, la inclusió i la creació contemporània per a infants i joves.
Nova producció. Colors, experiència immersiva.